onsdag 23 juni 2010

Räkrace och rom igen

Japp, i morse när jag vaknade var det fullt räkrace i karet och ett ömsat skal låg framför roten. Nu ikväll när jag kom från jobbet kunde jag bara konstatera att även detta race gav utdelning då jag nu har två honor med rom igen.

Ynglen blir större, speciellt svärdbärarynglet växer så det knakar. Endlersynglet har visat sig inte vara ett endlersyngel trots allt utan en tigerbarb! Enda vettiga förklaringen jag kommer på är att mina barber måste ha lekt i mossan som jag hade några dagar i fiskkaret innan jag gjorde i orning räkkaret och på någon vis har ett romkorn klarat sig både från att bli uppätet och överlevt flytten och helt enkelt kläckts i räkkaret sedan. Vad det kan ha hittat att äta i ett helt nyuppstartat kar med bara några växter går över mitt förstånd! Men det är kul att det har överlevt, och att det t.o.m. är egen uppfödning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar