torsdag 1 juli 2010

Liten uppdatering

Jag har nu 3 st räkor med rom. Den som varit gravid längst har rommen börjat ändra färg på så inom en vecka har jag säkert fler räklingar, de andra två får jag väl nog vänta ännu någon vecka på.

För att få behålla denna kull räklingar börjar det vara hög tid att flytta ynglena till det stora karet, jag är bara orolig att de kommer att bli mat... Därför ska jag i samband med vb ikväll ta och möblera om lite där, flytta växter och sådant för att försöka skapa ett yngelsäkrare kar.

Sedan hoppas jag att de inte blir sjuka heller. Har en av tigerbarberna som inte verkar riktigt kry. Hon äter nog och kommer fram när man sitter vid akvariet, men annars håller hon sig undan och simmar konstigt, wobblande, nästan som en guldfisk, kränger liksom från sida till sida för att ta sig fram. Den har simmat så nu i några dagar, men verkar inte bli sämre och inga andra fiskar ser ut att ha något fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar