tisdag 6 juli 2010

Bebistime

Nu verkar det hända saker i fiskkaret, de verkar som om firrarna tycker bättre om närpesvattnet! Svärdbärarhonan tror jag har ynglat av sig under natten, hon var sprängfärdig igår i alla fall. Tyvärr har jag inte sett några överlevare så det kan hända att de alla är uppätna...

Ynglen jag släppte i vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Jag såg barbynglet dagen efter att jag släppt i dem, och i förrgår såg jag svärdbärarynglet. Sedan dess har jag inte sett någon av dem. Kanske gömmer de sig, kanske är de uppätna. Den som lever får se!

Sedan till den kanske roligaste nyheten! Jag tror att jag äntligen har ancistrusbebisar på gång! Hanen har legat i sin stengrotta nu i tre dygn utan att komma ut, så jag hoppas VERKLIGEN att han ligger och fläktar på rom!

Ancistrushanen innan han fick sina stora spröten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar